تعداد بازدید : 7501

سفرنامه تور صید تن یلوفین در امارات - شهریور 98سفرنامه ماهیگیری بیگ گیم در ساحل شرقی امارات

کاربر جديد تعداد پست : 100
سپاس شده  : 16

سفرنامه ماهیگیری بیگ گیم در ساحل شرقی امارات – دریای عمان – قسمت دوم

سلام به همه ی دوستان عزیز

به اینجا رسیدیم که اونهمه زحمت و هزینه ی ما در یک سفر خارجی برای ماهیگیری بیگ گیم تبدیل شد به یک نصفه روز در بعد از ظهر! خیلی ناامید کننده بود ولی چاره ی دیگه ای هم نبود...

روز قبل از شروع سفر به این موضوع فکر کردم که ما برای رسیدن به محلی که سوار قایق خواهیم شد، یک مسافرت زمینی بیشتر از 130 کیلومتری از دبی به فجیره در پیش داریم و چنین مسافرتی احتمالا با وسایل زیاد و چوب های بلند ما با وسایل نقلیه عمومی ارزانتر میسر نخواهد شد و هزینه ی رفتن با تاکسی هم سرسام آور است پس تصمیم گرفتم گواهینامه خودم رو بین المللی کنم و اونجا سعی کنیم که یک ماشین اجاره کنیم.

بین المللی کردن گواهینامه با مراجعه به یکی از دفاتر کانون اتومبیل رانی و موتور سواری ممکن هست و چون من سالها عضو این کانون هستم فورا به دفتر خیابان خرمشهر مراجعه کردم که یک گواهینامه بین المللی بگیرم که معمولا بیشتر از یکساعت طول نمی کشید ولی بعد از مراجعه متوجه شدم که به دلیل تعطیلات ازدحام زیادی بوجود آمده و اینکار تقریبا تمام روز طول کشید!

بگذریم، بلاخره وقت رفتن شد و من به اتفاق رضا میرزازاده که ساعت چهار بامداد دنبال من آمده بود راهی فرودگاه شدیم و قرار شد که اسکندر رو هم در فرودگاه ببینیم و پرواز دکتر فضایلی هم که بعد از ظهر بود.

پرواز خوبی داشتیم با هواپیماهای ایرباس 321 جدید ایران ایر که کمک کرد خاطرات ناخوشایند هواپیماهای قدیمی پرواز های داخلی رو تا حدی فراموش کنیم.

فرودگاه عظیم دبی بسیار منظم و مدرن هست و تقریبا بدون زحمت کارهای ورود و تحویل بار و رفتن به هتل انجام شد و ریسپشن خوشروی هتل هم گفت لازم نیست که تا ساعت 3 بعد ازظهر منتظر اتاق باشیم و با سپردن 500 درهم دیپوزیت برای هر اتاق، کارت ها رو تحویل گرفتیم و به اتاق هایمان در طبقه دهم هتل رفتیم، گرفتن هتل در این نوع مسافرت ها جزییاتی داره که حتما علاقمندان باید به اون توجه کنن، یکی از مشکلات اصلی بی دقتی در این امر، افزوده شدن مبالغ هنگفت کرایه تاکسی به هزینه های مسافرت در صورت پرت بودن مکان هتل به محلی هست که شما اونجا کار دارید.

پس سعی کنید که حتما محل هتل رو به دقت انتخاب کنید و گول آفرهای کم اهمیت رو نخورید، هتل ما دیوار به دیوار مجموعه سیتی سنتر دیره بود و حتی یک در هم به این مجتمع تجاری داشت و این یعنی دسترسی آسان و نزدیک به یک مرکز خرید بزرگ، ایستگاه مترو و یک فودکورت بزرگ، متنوع و نسبتا ارزان قیمت.که در سمت شرقی دبی واقع شده و به خروجی دبی به سمت فجیره هم نزدیک هست.

بعد از دقایقی منتظر شدن برای رسیدن چمدون ها به اتاق و چیدن خرید های فریشاپ فرودگاه در یخچال اتاق به سمت اولین فروشگاه خرید وسایل ماهیگیری رهسپار شدیم، اول از همه لازمه که یادآوری کنم در شهر دبی و یا هر شهر دیگری احتمال اختلاف قیمت روی یک جنس واحد در فروشگاه های مختلف خیلی زیاد هست و این اختلاف برخی مواقع به 30% هم می رسه پس بهتره قبل از اقدام به خرید از قیمت اون کالا در تهران(در صورت وجود)، قیمت رسمی و قیمت سایر فروشگاه ها درهمون شهر با خبر باشید.

دوم اینکه باید آگاه باشید که در دبی گرچه همه ی فروشگاه ها کالاها را به بارکد و قیمت مجهز کردند ولی باب چانه زنی و تخفیف همچنان باز هست و گرفتن 10 تا 15 درصد تخفیف در خیلی جاها دور از ذهن نیست.

موضوع بعدی تکس فری هست، برای ما که کالاهای خریداری شده را از کشور محل خرید خارج می کنیم این امکان وجود دارد که مالیات پرداخت شده را در فرودگاه پس بگیریم، دبی یک سیستم مدرن برای اینکار دارد که البته همه ی فروشگاه ها به اون مجهز نشدن، برای اینکه از برگشت پول مالیات در فرودگاه مطمئن باشید باید یک برچسب مخصوص تکس فری روی فاکتور شما از طرف فروشگاه چسبانده شده باشد.

برای اینکه ما بتونیم خریدهای بهتری داشته باشیم من با رفقایی که به تازگی از دبی خرید کرده بودند مشورت کردم و بخصوص اطلاعات و مشورت های محمد نوری عزیز خیلی کمک کرد که با آگاهی بهتر نسبت به خرید اقدام کنیم.

خرید وسایل ماهیگیری یک موضوع تمام نشدنی هست بخصوص وقتی توی این فروشگاه ها قدم می زنیم! اهل دل ها می دونن من چی می گم! تیم ما در طول 2-3 روز بیشتر از 20.000 درهم وسایل ماهیگیری خرید که نصف بیشتر اون برای خود ما و نصف کمتر برای رفقایی بود که چیزهایی از ایران سفارش داده بودند.

در حوزه ی بیگ گیم تنوع و گرانی قیمت ها غافلگیر کننده است! مثلا شما در یک فروشگاه با 1000 گونه مختلف پاپر و استیک بیت مواجه می شوید و این در حالی هست که قیمت بعضی از این لورها تا 800 درهم یعنی بیشتر از دو نیم میلیون تومان می رسه!

قلاب ها تا دانه ای 50 هزار تومان و نخ تا اسپولی 3 میلیون تومان!

من سالهاست که در آب شور ماهیگیری می کنم وتجهیزات به نسبت کامل و متنوعی دارم ولی در حوزه صید تن انگار که همه چیز از اول شروع شده ...

بعد از خرید های روز اول تصمیم گرفتیم که حلقه و قلاب اونها رو با انواع قابل اعتماد عوض کنیم، این کار تا نیمه های شب میسر نشد و حلقه باز کن آب شور بزرگ من و رضا میرزازاده قادر به باز کردن حلقه های 400 پوندی نبود! با استفاده از 2 حلقه باز کن و نابود کردن یک قیچی و خون آلود کردن دست ها بلاخره چند تا رو عوض کردیم و من تصمیم گرفتم فردا اول وقت یک حلقه باز کن مناسب بخرم، قیمت یک حلقه باز کن متوسط بیگ گیم شیمانو 300 درهم بود یعنی نزدیک به یک میلیون تومان! و این قیمت ها برای انواع قوی تر و مرغوب تر تا 750 درهم ادامه داشت ...

و می رسیم به مقوله ی چوب!

چوب های سری پاپینگ ژاپنی از 3500 درهم در رده ی هوی شروع می شوند و انواع قابل اعتماد را باید با قیمت هایی بالای 5000 درهم جستجو کرد!

بعد از چند روز خرید مفصل و خالی کردن جیب ها تا درهم آخر رسیدیم به شب حرکت، قرار گذاشتیم که علارغم اینکه ساعت 12 ظهر باید از ساحل فجیره حرکت کنیم صبح زود اونجا باشیم و از این طریق شاید بتونیم فشاری بیاریم و شرایط بهتری پیدا کنیم.

برای این منظور افتادیم دنبال رنت کردن ماشین، اجاره ماشین در دبی گرون نیست ولی 2 تا مشکل بزرگ دارد یکی 1000 درهم دیپوزیت که 21 روز بعد آزاد می شود و دومی اعداد نجومی برای جرایم رانندگی مثلا 4000 درهم برای یک چراغ قرمز!

بعد از جستجوی زیاد یک شرکت پیدا کردیم که یک نیسان ماکسیمای 2017 که به اندازه کافی بزرگ بود که 4 نفر و وسایل رو جا بدهد را روزی 90 درهم اجاره می داد و تقریبا روی این ماشین توافق کردیم ولی در شب آخر وقتی یک راننده ی تاکسی پاکستانی داشت ما رو به محل شرکت اجازه دهنده ی اتومبیل می برد دلهره و ترس ناشی از جریمه ها و اشتباه رفتن در خروجی اتوبانها ما رو تشویق کرد که پرس و جویی بکنیم و وقتی مطمئن شدیم که مبلغ رفت حدود 300 درهم خواهد شد توافق کردیم که از خیر رنت کردن بگذریم و با همون تاکسی تغییر مسیر دادیم به سمت فجیره، ساعت 5 بامداد ...

بقیه در قسمت بعدی -  ارادتمند آرش امینی.

برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.