تعداد بازدید : 7532

سفرنامه تور صید تن یلوفین در امارات - شهریور 98سفرنامه ماهیگیری بیگ گیم در ساحل شرقی امارات

کاربر جديد تعداد پست : 100
سپاس شده  : 16

سفرنامه ماهیگیری بیگ گیم در ساحل شرقی امارات – دریای عمان – قسمت اول

سلام به همه ی دوستان عزیز

ادامه ماجراها و حواشی یک سفر ماهیگیری پلاژیک در خارج از کشور را خواهم نوشت به این نیت که برخی ار تجربیات این سفر مورد استفاده دوستان و علاقمندان قرار گیرد.

در سال های گذشته من چند تجربه ی استفاده از تورهای ماهیگیری خارجی را در آسیای شرقی داشتم که همگی کاملا ناامید کننده بود!

تورهای کاملا آماتوری با ناخداها و راهنماهای ماهیگیری کم تجربه که معمولا نیمی از زمان تور به رفع اشکالات راهنماها می گذشت و بیشتر برای آن دوستان آورده داشت تا برای من! محل ماهیگیری کم عمق و معمولا واقع در یک خلیج با تارگت ماهی های صخره ای بر خلاف ماهی هایی که عکسشان را در راهنمای تور چاپ کرده بودند!

همیشه حسرت تجربه ی تورهای ماهیگیری درست حسابی مثل چیزهایی که در یوتوب می دیدم با من بود و کنجکاوی و علاقمندی زیاد در مورد دانستن محدوده استفاده از رادار و سونار و سایر تجهیزات مدرن و استفاده از تجربیات راهنماهای با تجربه در ماهیگیری بیگ گیم.

در یکی دو سال گذشته یکی از تور چارترهای اماراتی توجه من را جلب کرده بود، گرچه در ابتدا عدم پاسخگویی آنها در کامنت های اینستاگرام ممکن بود آدم را دلسرد یا بدبین کند ولی پاسخ های دقیق و مفصل و لحن دوستانه در مکالمات مستقیم کم کم نظرم را عوض کرد و علاقمند شدم که در اولین فرصت از این سرویس استفاده کنم.

پس شروع کردم به در میان گذاشتن این موضوع با دوستان و لابی برای جلب نظر ایشان

یکی از این رفقا که در مورد این تورها علاقمند شده بود رفیق قدیمی دکتر فرهاد فضایلی بود.

یک روز بی خبر از همه جا به اتفاق رضا میرزازاده عزیز بدنبال پرچ آلمینیومی با سطح مقطع گرد برای لیدرهای اسپینیگ آب شور بودم که دکتر زنگ زد و بی مقدمه گفت من یک سفرکاری به امارات در پیش دارم و اگر هنوز علاقمندی برای شرکت در این تورهستی، اقدام کنیم!

من هم بعد از چند سوال فوری در مورد تاریخ سفر موافقت کردم!

اطلاعات اولیه از وب سایت این شرکت نشان می داد که ظرفیت قایق 6 نفر ماهیگیر و 3 نفر خدمه است و تامین تمام وسایل ماهیگیری با تور خواهد بود و هزینه یک تور تمام روز 4000 درهم می شود.

رضا که همراه من بود و مکالمه ی ما را شنیده بود با اینکه شدیدا علاقند بود ولی به دلیل مشغله کاری شدید قادر به همراهی ما نبود.

پس ما برای پیدا کردن 4 همراه و سرشکن کردن هزینه ها با همان اطلاعات اولیه بازاریابی را شروع کردیم.

من با تعدادی از دوستان که قبلا در جریان این علاقمندی من بودند تماس گرفتم و بعد از چند روز پیگیری شدید موفق شدم دوست عزیزم اسکندر حسنی را هم همراه کنم و دو نفر از دوستان که دبی زندگی می کنند هم ابراز علاقه کردند و در نهایت رضا میرزازاده هم با مدیریت مشغله شغلی به جمع ما اضافه شد و مذاکره با شرکت چارتر ماهیگیری ساحل شرقی شروع شد.

بزودی مغایرت اطلاعات رسمی سایت با شرایط واقعی خودش را نشان داد!

برای تور با تارگت تن یلوفین مبلغ 4000 درهم نیست بلکه 5500 درهم است چون مسافت زیاد است و تور بجای 10 ساعت 15 ساعت طول خواهد کشید!

ظرفیت قایق 6 نفر نیست و برای ماهیگیری 4 نفر مناسب است!

و همه ی وسایل ماهیگیری برای انواع ماهی های تارگت با شرکت است بجز تن! چون تجهیزات بیگ گیم گران قیمت و با استهلاک بالا هستند و یا باید خودتان وسایل را تامین کنید و یا باید نفری 300 درهم اضافه بپردازید!

اینها همه یعنی تقریبا دو برابر شدن هزینه ها قبل از حرکت! و تقریبا داشت برنامه را در نطفه منتفی می کرد.

اما من و دکتر کت و شلوارمان را پوشیدیم و کراواتمان را سفت کردیم و دوباره لابی شروع شد!

دوستان مقیم در دبی حذف شدند و ما برنامه ریزی را با هزینه های جدید انجام دادیم در حالی که گروه تصمیم گرفت تامین اعتبار کرده و وسایل مورد نیاز را اگر دارد با خود بیاورد و اگر نه همه را قبل از روز تور خریداری کند!

با این تصمیم فورا برای خرید بلیط هایی که برای تعطیلی های شهریور هر روز قیمتشان بالاتر می رفت و به دو برابر روزهای عادی رسیده بود اقدام کردیم و با کمی کش و قوص بلیط ها را خریدیم و هتل آف خورده خوبی را هم بوک کردیم و منتظر تا روز حرکت...

مشکل بعدی از جایی شروع شد که قایقی که ما می خواستیم چارتر کنیم دچار مشکل موتوری شد و طبق فیلم های درج شده در استوری های شرکت تقریبا یکی از پیستون هایش آب شده بود.

جستجوهای زیاد برای یافتن یک شرکت جایگزین کاملا بی نتیجه ماند.

زمان تقریبی برای رفع این مشکل 3 هفته اعلام شد در حالی که کمتر از 5 روز به مسافرت ما مانده بود! در بیست و چهار ساعت ده ها تماس با افراد متفاوتی در شرکت برقرار کردیم و آنها هم هر کدام از جانب خودش قولی داد و من و دکتر تصمیم گرفتیم مابقی استرس ها را به جمع منتقل نکنیم و بقیه اش را بگذاریم به عهده شانس و اقبال.

فردای آن روز یک نفر از شرکت با دکتر فضایلی تماس گرفت و گفت قایق برای جمعه بکل در دسترس نیست و اگر می خواهید می توانید همین الان برای شنبه بوک کنید ولی برای اینکه نوبت شما محفوظ باشد فورا 2000 درهم دیپوزیت بپردازید!

بعد از کمی مشورت دیدیم که بعد از خرید بلیط و بوک کردن هتل دیگر چاره ای نیست پس دکتر از طریق رابطهای کاری در دبی مبلغ را پرداخت کرد و حالا فقط 3 روز تا حرکت فرصت داشتیم.

یک روز مانده به حرکت اتفاق سوم رخ داد:

از شرکت تماس گرفتند و با هزار عذر و شرمندگی اطلاع دادند به دلیل از سرویس خارج شدن یکی از قایق ها و بی نظمی پیش آمده تور آن روز به 2 اکیپ فروخته شده! و لطفا پولتان را پس بگیرید!

ما که از شدت عصبانیت در حال انفجار بودیم دوباره کراوات ها را سفت کرده و مذاکره برای برون رفت از این مخمصه شروع شد، بعد از ساعت ها چانه زنی و صحبت با تمام مدیران شرکت بلاخره قرار شد که آن روز بین 2 اکیپ تقسیم شود، اکیپ اول مسافت نزدیک را انتخاب کند و تا 11:30 برگردد و ما از 11:30 تا شب برای صید تن به مناطق فراساحلی برویم! به جای این اتفاق شرکت هم لطف کرد و مبلغ تور را به 3000 درهم کاهش داد ...

بقیه در قسمت بعدی ... ارادتمند آرش امینی.

ویرایش شده توسط آرش امینی در تاریخ ۲۷/۶/۱۳۹۸   ۱۶:۵۲
برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.